Facebook маркетинг инструменти, за които може би не знаете

Facebook маркетинг инструменти, за които може би не знаете

Facebook маркетинг инструменти, за които може би не знаете

Въпреки бума на новосъздадени социални мрежи, Facebook с нейните повече от 900 млн. потребителите остава най-големият маркетинг инструмент. Голям брой средни и малки фирми в Европа и САЩ, освен големите марки, вече се регистрираха. Собствениците на бизнеса им обаче често допускат грешката да установят някакво присъствие на марката в сайта, и след това да спрат да работят по него.

Facebook има предвид управителите на малкия бизнес и пуска за тях нови продукти и услуги. Това коментира за американското сп. Entrepreneur Сара Смит – директор на онлайн операциите в компанията на Марк Зукърбърг. 35-годишната Смит ръководи отдела по растеж на малкия бизнес в социалната мрежа, базиран в Остин, Тексас. Според нея най-важното нещо, което трябва да прави бизнеса, докато използва Facebook, е „да бъде истински“.

„Хората искат да чуват автентичната ви страна (в страницата ви от социалната мрежа) . Вашите клиенти вече са във Facebook, проверявайки снимки на приятелите си и видеоклипове с прохождането на племенницата ви. Освен това те са нетърпеливи да чуят историята на това какво наистина се случва във вашия бизнес“, казва тя.

По отношение на мерните единици, Сара Смит подчертава, че всички представители на марките във Facebook трябва да обръщат внимание на броя на хората, „които говорят за това“. ("People Talking About This"). Както и, естествено, на броя на феновете. Често трябва да се следят данните, в страницата Page Insights на административния панел на фен страницата на марката. Важно е да се разбере какъв тип публикации импонират на конкретната публика. И кое стимулира да прехвърля съобщенията на марката като „вирусно“. „В идеалния случай трябва да имате някакъв вид промоция, която кара потребителите да ви казват, че са разбрали за вас от Facebook, за да можете да свържете продажбите си с активността ви във Facebook”, допълва Смит. Тя разказва, че Page Insights е един от начините бизнесът да се снабди с безплатни изследвания на аудиторията си, от полза за маркетинга. „Използвайте го, за да откриете кои са клиентите ви, какъв вид публикации получават най-добър отговор от тях и как вашето рекламиране стимулира нови фенове, нови споделяния и нови инсталации на приложения“.

Освен това можете да харесате facebook.com/marketing страницата, за да получавате информация за най-новото от света на продуктите и съветите на Facebook. Отидете на facebook.com/classroom, за да проверите някои от най-новите виртуални семинари, които социалната мрежа тъкмо излъчи.

Кое е най-важното нещо, което един ръководител на бизнес трябва да знае, за да извлече максималното от рекламирането във Facebook?

Най-силната ви карта е таргетирането, което сайтът предлага. Хората поставят свои знаци „харесва ми“ и интересите си в техните Timeline дневници. Така, рекламодателите могат да се насочат към хора, за които е много вероятно, че ще бъдат заинтересовани да чуят какво има да каже бизнеса им. Ако управлявате магазинче за здравословни храни, например, можете да се насочите към хора в района си, които са обозначили себе си като вегетарианци. Можете и да открете широки категории като тези на групите жени, които очакват бебе, потребителите на iPhone във вашия район, ентусиастите на тема даден спорт и дори собствениците и управители на малък бизнес, които са обозначили себе си като такива.

Сигурно сте забелязали, вече беше въведена в началната страница и опцията Promoted Posts. От вашата страница можете да превърнете своите публикации в такива, обяснява още Смит. От Page Insights можете да разберете дали определена ваша информация получава добър отговор от феновете, след което можете да я промотирате в началната им страница бързо и лесно.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ