Развиващ се маркетинг |
||
Смята се, че способността да се идентифицират скритите нужди на клиента е ключът към успеха. Ако говорим за развиващ се маркетинг, тук ситуацията е същата с тази разлика, че в този случай трябва да се определят нуждите не на отделен човек, а на пазара като цяло.
Развиващият се маркетинг включва две основни задачи:
1. Пазарен анализ, идентифициране и дефиниране на скритите нужди на купувачите.
Ключовата характеристика на този тип маркетинг е, че основната част от работата се извършва не на етапа на реклама и продажби на продукти, а на етапа на развитие. Тази тенденция може да се види в списъка на основните използвани методи, които включват:
Развиващият се маркетинг се използва в ситуация, в която трябва да се даде на хората това, което вече търсят. Често съществуващите проблеми се обсъждат открито - важно е само да се научите да ги забелязвате и анализирате. Развиващ се маркетинг в интернет - примерДиректно свързан с възникващото търсене, когато е налице потенциално търсене на нещо, което още не съществува като продукт или услуга, като целта е потенциалното търсене да се превърне в истинско.
Нагледен пример с търсене в Google търсачката: при изписване на “защо избрах” в полето за търсене излиза подсказката “защо избрах хостинг в jump”, която скоро се появи след стартирането на онлайн маркетинг състезание, организирано от хостинг компанията Jump.bg.
Развиващият се маркетинг е мощна движеща сила, която стимулира прогреса на човечеството, както и потенциален източник на огромни печалби за тези, които са в състояние да забележат навреме какво наистина липсва на хората. |
||