Развиващ се маркетинг

Смята се, че способността да се идентифицират скритите нужди на клиента е ключът към успеха. Ако говорим за развиващ се маркетинг, тук ситуацията е същата с тази разлика, че в този случай трябва да се определят нуждите не на отделен човек, а на пазара като цяло.

 

Развиващият се маркетинг включва две основни задачи:

1. Пазарен анализ, идентифициране и дефиниране на скритите нужди на купувачите.
2. Създаване на нови продукти/услуги, способни да ги задоволят.

 

Ключовата характеристика на този тип маркетинг е, че основната част от работата се извършва не на етапа на реклама и продажби на продукти, а на етапа на развитие. Тази тенденция може да се види в списъка на основните използвани методи, които включват:

  • - разработването на нови уникални продукти, способни да задоволят скритите нужди на пазара;
  • - използване на комуникационни инструменти от всички нива и видове;
  • - усвояване на коренно ново ниво на качество;
  • - създаване и развитие на марка, фокусирана върху текущите нужди на потребителя.

 

Развиващият се маркетинг се използва в ситуация, в която трябва да се даде на хората това, което вече търсят. Често съществуващите проблеми се обсъждат открито - важно е само да се научите да ги забелязвате и анализирате.

Развиващият се маркетинг се прилага и в ситуация, в която е необходимо да се създаде нов продукт въз основа на текущите нужди и желания на потребителите. Пример за това е пазарът на градински вредители. Доскоро наистина ефективни и 100% безопасни методи за справяне с тях просто не съществуваха. Преди няколко години обаче изобретатели от шведския град Гьотеборг пуснаха доста интересно устройство. На пръв поглед това е обикновена градинска лампа, но всъщност конструкцията ѝ излъчва специални импулси, отблъскващи насекомите, като в случая не са засегнати нито почвата, нито самите растения.
 

Развиващ се маркетинг в интернет - пример

Директно свързан с възникващото търсене, когато е налице потенциално търсене на нещо, което още не съществува като продукт или услуга, като  целта е потенциалното търсене да се превърне в истинско.

 

Нагледен пример с търсене в Google търсачката: при изписване на “защо избрах” в полето за търсене излиза подсказката “защо избрах хостинг в jump”, която скоро се появи след стартирането на онлайн маркетинг състезание, организирано от хостинг компанията Jump.bg.

 

защо избрах хостинг в jump?

 

Развиващият се маркетинг е мощна движеща сила, която стимулира прогреса на човечеството, както и потенциален източник на огромни печалби за тези, които са в състояние да забележат навреме какво наистина липсва на хората.





{START_COUNTER}